Automobilka v pondelok uviedla, že za rok 2022 predala takmer 10,5
milióna vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2021 predstavuje pokles o 0,1
%. Výsledky firmy, ktoré jej umožnili potvrdiť pozíciu lídra, pozitívne
ovplyvnili zahraničné trhy. Na nich predaj áut celej skupiny, vrátane
divízie nákladných vozidiel Hino Motors a malých áut značky Daihatsu,
dosiahol rekordných 8,6 milióna vozidiel. Predaj v zahraničí tak pomohol
kompenzovať pokles predaja na domácom trhu o 9,6 % na 1,9 milióna.
Druhá najväčšia automobilka sveta, nemecký Volkswagen, začiatkom januára
oznámila za minulý rok predaj 8,3 milióna vozidiel. To je najnižší
objem predaja za viac než desaťročie. Nemeckú firmu negatívne ovplyvnila
prísna pandemická politika Pekingu, ktorej súčasťou boli časté a
dlhotrvajúce lockdowny, ako aj vojna na Ukrajine, ktorá narušila
dodávateľské reťazce.
Aj keď i Toyota má určité problémy s dodávkami komponentov, najmä čipov,
firma uviedla, že dopyt v Ázii, zvýšenie produkčnej kapacity a
optimalizácia na ázijskom a severoamerickom trhu jej pomohli zvýšiť
celosvetovú produkciu v roku 2022 o 5,3 %. Čo sa týka produkčných
vyhliadok na obchodný rok 2022/2023, ktorý sa skončí v marci, Toyota v
novembri pôvodnú prognózu revidovala smerom nadol. Pôvodne počítala s
produkciou 9,7 milióna vozidiel, teraz očakáva, že za dané obdobie
vyrobí 9,2 milióna áut.